W spółczesnym świecie Internet odgrywa bardzo ważną rolę. Dziś w Internecie możemy nie tylko czytać i rozmawiać ale również kupować niemal na skalę globalną. Również branży jeździeckiej udzielił się ten trend i z każdym rokiem przybywa e-sklepów oferujących swój asortyment za pośrednictwem wirtualnego świata. Nie od dziś wiadomo że sprzęty jeździeckie nie należą do tanich, dlatego przed kliknięciem w magiczny przycisk „kup” często należy zapoznać się z regulaminem sklepu w wypadku ewentualnej reklamacji bądź zwrotu zakupionego towaru.
Z perspektywy konsumenta sprawa e-zakupów jest często bardzo prosta. Po dokonaniu transakcji każdy kupujący może w ciągu 10 dni towar zwrócić bez podania przyczyny. Przedsiębiorca nie może w takiej sytuacji żądać dodatkowej zapłaty z tego tytułu, a pieniądze za towar musi zwrócić najpóźniej w ciągu 14 dni od momentu otrzymania paczki od konsumenta. Należy również pamiętać że w tym wypadku koszty wysyłki towaru będą leżeć po stronie konsumenta.
Jeżeli po dokonaniu zakupów otrzymamy inny kolor bryczesów, a zamawiany kantar będzie mniejszy o dwa rozmiary oznacza to że towar jest nie zgodny z zawartą umową kupna/sprzedaży. W tym wypadku każdy konsument ma prawo do reklamacji produktu na koszt sprzedającego (sklepu) i powinien otrzymać właściwy produkt lub zwrot pieniędzy.
Każdy sprzedający musi wysłać swój towar w przeciągu 30 dni od momentu zakupu przez konsumenta.
Warto również wspomnieć że często zdarza się że zakupiony towar ulgnie zniszczeniu podczas transportu, w takiej sytuacji należy sporządzić odpowiedni protokół w momencie odbioru paczki, będzie on upoważniał nas do wymiany towaru bądź zwrotu pieniędzy przez sklep bądź firmę kurierską.
Podsumowując :
Pamiętajmy aby dokonywać zakupów w sklepach rekomendowanych przez innych użytkowników, czytajmy opinie na forach bądź portalach branżowych. Wybierajmy bezpieczne kanały płatności a jeżeli nie jesteśmy pewni wybierajmy paczki za które płaci się przy odbiorze. Czytajmy regulaminy e-sklepów lub kontaktujmy się bezpośrednio ze sklepem w przypadku jakichkolwiek wątpliwości.